کد مطلب:150327 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:155

فقط یک انسان کافی است
و نهضت حسین علیه السلام نشان داد كه آری هنوز هم خورشید طلوع خواهد كرد و امكان تنفس آزاد نمرده است و برای این كار فقط یك انسان كافی است.

اشكالی كه تقریبا در كار ما هست این است كه حسین علیه السلام را از دست داده ایم آن وقت همه از همدیگر می پرسیم باید چه كار كرد؟ حسین علیه السلام یك شخص نبود، یك فرهنگ بود، آمد و مرز حق و باطل را مشخص كرد و در فضای حق تنفس نمود. در تاریخ داریم كه چند سال قبل از واقعه كربلا، معاویه نامه ای به امام حسین علیه السلام نوشت كه شنیده ام تو می خواهی ضد ما شورش كنی؟ آیا چنین است؟ و حضرت جواب دادند كه البته من فعلا بنا ندارم ضد تو بشورم ولی بدان كه تو را بدترین آدم روزگار می دانم و اگر بخواهم شورش كنم، حتما ضد تو شورش خواهم كرد! خوب دقت كنید كه آن شجاعت و آن روحیه نقادی وجود دارد، فرهنگ حسین علیه السلام فرهنگی است كه می گوید ای معاویه تو بدترینی! پس نباید دیگر این فضا وجود داشته باشد كه آقا، چه كار كنیم؟ و یا گفته شود با یك حرف و با یك آدم كار درست نمی شود! اینها روح حسینی نیست، من و شما از حسین علیه السلام باید یاد بگیریم كه حق را


خوب بشناسیم، همیشه حرف حق را بزنیم و در راه حق ایستادگی كنیم، به شهادت رسیدن هم فرع قضیه است، وقتی آدم از مرگ نترسد، دیگر شهادت و یا زنده ماندن برایش فرقی نمی كند، و وقتی هم شهادت را برای ما فراهم كردند، به بهترین شكل همچون حسین علیه السلام از آن استقبال خواهیم كرد، ان شاءالله.

در قرآن داریم،ای پیامبر چون تو در بین این امت هستی عذاب برایشان نمی آید «و ما كان الله لیعذبهم و انت فیهم» - انفال / 33 - حالا هم ممكن است با وجود فرهنگ شهادت اباعبدالله علیه السلام اصلا ما به آن درجه نرسیم، ولی آنچه مهم است این است كه با اقتدای به آن حضرت نتایج خوبی خواهیم گرفت، اگر كار ناحقی دیدیم، تذكر دهیم، و منفعل جوّ نشویم، اگر حرف حق را زدیم مطمئن باشید كه جوّ منفی كه مقابل حرف حق به وجود می آید، دامن ما را نخواهد گرفت. امروز هر چه جلوتر برویم، شرایط طوری است كه نهضت اباعبدالله علیه السلام بیشتر جواب خواسته های ما را می دهد - البته به روش و متانت و صداقت حسین علیه السلام یعنی امروز تنها راه نجات دنیا در برابر آنهایی كه با اسلحه ی مرگ جهان را تهدید می كنند، اقتدای به نهضت اباعبدالله علیه السلام است، در جریانات سیاسی اخیر دنیا، و تهدیدات آمریكا علیه عراق، مطمئنا عراق بهانه است، مقصد ایران است كه آمریكا را مستأصل كرده است، چون ایران با داشتن اباعبدالله علیه السلام از مرگ نمی هراسد. می گویند ابوسفیان از همه بهتر می فهمید كه پیامبر صلی الله علیه و اله چه می گوید! ابوسفیان فهمید كه پیامبر صلی الله علیه و آله با بودنش می گوید: ابوسفیان نه، یعنی فرهنگ ابوسفیان با فرهنگ اسلام نفی می شود ولی بقیه افراد می دیدند كه اگر پیامبر صلی الله علیه و آله بر سر كار باشد، اینها حق حیات دارند، اما با وجود پیامبر صلی الله علیه وآله ابوسفیان حق حیات نداشت، بر همین اساس است كه هم اكنون آمریكایی ها خیلی خوب میفهمند كه انقلاب ایران یعنی چه؟ به همین علیت است كه زورگویان و اسلحه دارها فقط یك جا به مشكل برمیخورند و آن، جایی است كه یك فرهنگ بگوید من از مرگ نمی هراسم. ان شاءالله به لطف الهی با همین فرهنگ حسین و افتخاری كه از اول اسلام داشتیم بتوانیم حكومت جهانی را تشكیل بدهیم و به همین جهت می گوییم در آینده فقط یك راه برای بشر می ماند و آن اینكه بشر با روش


حسینی می تواند خود را از ذلت نجات دهد. آقای آلبر ماله معاون آقای ژنرال دوگول رئیس جمهور اسبق فرانسه می گوید در آینده یا اروپا نابود می شود یا به طور كلی مذهبی می شود، آن هم مذهبی به غیر از مسیحیت. یعنی خودشان به این نتیجه رسیده اند كه باید حركتی جدید و پیام جدیدی مشكل آنها را حل نماید و به گفته خودشان هراس از مرگ نمی گذارد كه آنها نجات پیدا كنند و ما می دانیم كه نترسیدن از مرگ ثمره مبارك نهضت اباعبدالله علیه السلام است. خداوندا عهد ما با امام حسین علیه السلام را برای ما پایدار بگردان.

و السلام علیكم و رحمة الله و بركاته